Login:

KALiMERA

Navigace: MILUJEME KOLOBĚŽKY > Trasy - výlety > VÝLET NA RADHOŠŤ

VÝLET NA RADHOŠŤ

Tato trasa je super pohodička s jízdou lanovkou, nádherným 11-cti kilometrovým sjezdem a klidnou jízdou po cyklostezce Bečva až do Valašského Meziříčí.

Délka trasy 53km, převýšení 839m. Čárkovaně je vyznačená jízda lanovkou.

Z vlakového nádraží ve Frenštátu pod Radhoštěm se dáme do prava a jedeme pořád rovno do kopečka přes Trojanovice až ke stanici sedačkové lanovky na Ráztoce. Tato lanovka, která vede přímo na Pustevny je nejstarší lanovkou v Česku. Hezky se i s kolobkou “naložíme“ na sedačku a užíváme si jízdu do prudkého kopce. Po pár minutách jsme na Pustevnách a můžeme si vychutnávat první úchvatné pohledy na krajinu.

Parádní svezeníčko lanovkou...

... na Pustevny

Dříve na tomto místě žili v horách poustevníci, poslední zemřel roku 1874 a odtud název Pustevny. S koloběžkou vyrážíme spolu s davem lidí směrem k soše boha pohostinnost, plodnosti a úrody Radegasta a na Radhošť. Cesta je ze začátku asfaltová, ale potom je kamenitá. To nám ale nevadí a z kopečka předjíždíme “nedělní výletníky“. Dorážíme na Radhošť (1129m)  ke kapli sv. Cyrila a Metoděje. Sedáme do trávy a užíváme si nádherného rozhledu.

Cestou na Radhošť

Kaple sv. Cyrila a Metoděje. Tady si kolobku fotilo hóóódně lidí

Nádherné výhledy z Radhoště

Lidí je tu opravdu hodně a tak to balíme a jedeme zpět na Pustevny. Tady už to začíná být zajímavější, protože nás čeká parádní sjezd do Prostřední Bečvy. Kolobka se nenechá pobízet a hned má na tacházku 60km/h. Cesta není nejrovnější a neznám ji, tak raději přibržďuji na padesátku a fičíme a fičíme... Kopec se pomalu rovná a jedeme krásným údolím kolem potoka a valašských chaloupek.

Fičíme z Pusteven šedesátkou na Prostřední Bečvu

Dorážíme na hlavní silnici v Prostřední Bečvě, dáváme se do prava a vlevo se napojujeme se na cyklostezku Bečva. Zde je za sebou hned několik restaurací, takže doporučuji se nadlábnout, protože další možnost je až v Rožnově a to ještě musíte odbočit z cyklostezky a zajet do města. Jízda po cyklostezce je pohodička a tak v klídku dorážíme do Valašského Meziříčí.
Výlet se mě osobně velmi líbil pro svou různorodost, krásnou krajinu a super jízdu. Příště ovšem vynechám cestu z Pusteven na Radhošť, jelikož jsem si připadal jak na Václaváku. Jednou jsem tam už byl a to stačilo. Možná mimo sezónu…