Login:

Base Camp Přerov

Hedvábná stezka

KALiMERA

Navigace: MILUJEME KOLOBĚŽKY > Trasy - výlety > CYKLOSTEZKA BEČVA ČÁST 1 - VSETÍNSKÁ STRANA

CYKLOSTEZKA BEČVA ČÁST 1 - VSETÍNSKÁ STRANA

Řeka Bečva má dva prameny, jeden na vsetínské straně a druhý na rožnovské straně Beskyd. Obě ramena se potkávají ve Valašském Meziříčí. Dále Bečva protéká Hranicemi, Přerovem a po 140 kilometrech se před Tovačovem vlévá do řeky Moravy. Vybudovat podél řeky Bečvy cyklostezku byl výborný nápad a tímto děkuji všem realizátorům celého projektu, který je na české poměry monstrózní. Projetím celé stezky turista navštíví hornaté Valašsko, Moravskou bránu a rovinatou Hanou.

Cyklostezka Bečva. Zdroj: www.cyklostezkabecva.com

Projet tuto krásnou trasu na koloběžce se nabízí samo, tedy vzhůru na výlet. Jako první jsme si vybrali stranu Vsetínské Bečvy s cílem v Přerově. Do Velkých Karlovic jsme se pohodlně přepravili vlakem. Jenom u spoje Vsetín – Velké Karlovice je dobré zavčas chytit místo pro kolobku a na sezení, protože o víkendech je tento vlak dost plný. Už se nemůžeme dočkat až začneme ukrajovat první kilometry trasy.

Na cestu vyrážíme z Velkých Karlovic

Vystupujeme v údolí mezi nádhernými horskými hřebeny a vzduch je svěží s vůní lesa. Neotálíme a vjíždíme na cyklostezku. Stezka je úplně nová a je to poznat. Krásný rovný asfaltový povrch střídají malé mostky přes řeku, tedy v tomto úseku je to jenom větší potok. Mezi Karolínkou a Novým Hrozenkovem je výletiště a vodní nádrž s občerstvením a možností koupání. Jelikož jsme tu ráno je tu klid a můžeme si užívat pohodu.

Cyklostezka podél Vsetínské Bečvy

Nové mostky přes řeku

Výletiště mezi Karolínkou a Novým Hrozenkovem

Z kopečka až do Vsetína

Je také poznat, že jedeme z kopce, protože kolobka fičí sama. Kocháme se horami a staveními rozmístěnými po jejich úbočí, kde se pasou ovečky a koně. Spokojeně dorážíme do Vsetína a protože je čas oběda hledáme restauraci. Za náměstím jsme na jednu narazili a jsme s ní nadmíru spokojeni. Dáváme si obídek a pokračujeme v cestě. Do Valašského Meziříčí je stezka výborná, ovšem tam nastává zvrat a až do Teplic nad Bečvou trasa pokračuje po normálních, byť velmi málo frekventovaných cestách. Některé krátké úseky je možné také absolvovat po polních cestách či pěšinách. Kousek za Hustopečemi nad Bečvou je rekreační oblast Jachta s vodní nádrží na koupání a s restaurací.

Na obědě ve Vsetíně

Stázička v aleji

Výletiště Jachta u Hustopeč nad Bečvou

Lanový most za Hustopečema

Pohled z lanového mostu na řeku Bečvu

Dojíždíme do Teplic nad Bečvou, malého a hezkého lázeňského městečka, kde nabíráme vodu z lázeňského pramene a napojujeme se opět na cyklostezku Bečva. Odtud až do Přerova je kvalita cyklostezky opět výborná. Také je zajímavé pozorovat, jak se řeka pomalu zvětšuje a zpomaluje a jak se mění ráz krajiny. Projíždíme Moravskou Bránou nad kterou se tyčí hrad Helfštýn. Na hrad je možnost se dostat z Týna nad Bečvou, kde je také skvělá restaurace. Musím ještě zmínit výletiště Jadran za Lipníkem nad Bečvou s možností koupání a občerstvení. Do Přerova, položeném na Hané, dojíždíme již po rovině. Řeka Bečva pomalu protéká městem pod přerovským zámkem, kde je umístěné Komenského museum.

Na lázeňské kolonádě v Teplicích nad Bečvou

Pohled z hradu Helfštýna na Moravskou bránu. Zdroj: http://foto.mapy.cz/

Výletiště Jadran za Lipníkem nad Bečvou

Cílová rovinka před Přerovem

Bečva v Přerově

V cíli cesty si dáváme točené plzeňské pivko a s nadšením rekapitulujeme krásně strávený den. Urazili jsme 108 km velmi zajímavé a hezké cesty, jsme příjemně unaveni a náramně spokojeni. Už se těšíme na další výlet.