Když jsem se poohlížel po kolobce vhodné pro turistiku, padl mě do oka tenhle Kickbike. Má sice v názvu uvedeno “Sport“, ale výbava jasně naznačuje do které třídy kolobka patří. Přední kolo o velikosti 28” a zadní kolo o velikosti 18” jsou obuté do širších plášťů značky Kenda s trekovým vzorkem – přední 622x37 mm, zadní 355x47 mm.
Kolobka Kickbike Sport G4 bez blatníků
Kolobka je vybavena blatníky, rohy na řidítkách, stojanem a výškově nastavitelným představcem o délce 135 mm. Pro nosič jsou připraveny úchyty na přední vidlici. Kola používají dvoustěnné hliníkové ráfky s osoustruženými plochy pro brzdy Tektro. Namontovány jsou náboje Kickbike, přičemž zadní má nestandardní šířku 65 mm, aby byla zadní stavba rámu užší, což je možná výhodou pro ty jezdce, kteří se “rádi“ kopou do kotníků.
Spodní část rámu
Rám je ocelový s podivným přechodem hlavní rámové trubky pod stupátkem, což dělá ve předu bouli a snižuje světlost. Zadní brzdový bovden je pěkně veden vnitřkem rámu. Zadní kování dovoluje dvě nastavení světlé výšky kolobky. Bez zatížení je v nižším nastavení světlá výška ve předu stupátka 50 mm a v zadu stupátka 40 mm a ve vyšším nastavení je ve předu i v zadu 70 mm. Tloušťka stupátka je ve předu 40 mm a v zadu 30 mm. Samotné nerezové stupátko bych rozdělil na dvě části. Rovná, zadní část je dlouhá 270 mm a široká 110 mm a přední část je dlouhá 100 mm, tedy teoretická délka pro nášlap je celkem 370 mm. Výrobcem udávaná hmotnost kolobky je 10 kg a nosnost 110 kg. Kolobka se vyrábí v červené a černé barvě. Musím říci, že i když nejsem příznivcem černé barvy, je toto provedení decentně elegantní.
Na přední vidlici jsou připraveny šroubky pro uchycení nosiče
A jaký mám dojem z jízdy? Musím přiznat, že mě osobně tahle kolobka vůbec nesedla. Měl jsem z ní dva rozporuplné pocity. Kolobka je dost dlouhá, přední část rámu nezavazí kolenu nohy a jezdec se na ní může natáhnou, což je velice dobré. Horší je ovšem umístění stupátka, které je ve předu vyšší a ještě navíc zalomené nahoru a je poměrně dost vysoko. To způsobuje větší natahování a namáhání Achillové šlachy, což při dlouhých výletech nemusí být nejpohodlnější. Stupátko také není nejširší a díky zalomené přední části nahoru není ani nejdelší a to asi nebude zrovna dobré pro jezdce s větším číslem boty. Stupátko je ukončeno zarážkou, která má obloukový tvar. Bohužel zarážka je dost velká a chytá se do něho bota, takže hrozí vyzutí za jízdy. Rám je spíše tvrdší a tak jsou cítit všechny nerovnosti na cestě v kloubech. Proto je kolobka vhodná na jízdu po kvalitních cyklostezkách.
Stupátko je pokryto nalepeným smirkem a zakončeno velkou zarážkou
Kolobka Kickbike Sport G4 je turistický model kolobky s dobrými doplňky, s průměrnou kvalitou zpracování a na pohled dizajnově hezká. Pokud byste uvažovali o její koupi, doporučuji si jízdu na ní nejprve vyzkoušet. Pokud vám sedne, určitě na ní ujedete spokojeně spousty kilometrů.
-PV-
Výrobce: Kickbike Finsko
Prodejce: Václav Pechr