Login:
Heslo:

Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
Vytvořte si webové stránky

KALiMERA

Navigace: MILUJEME KOLOBĚŽKY > Trasy - výlety > VÝLET NA HRÁDEK KUNZOV

VÝLET NA HRÁDEK KUNZOV

Výlet je to moc hezký, protože celá cesta vede podél úbočí Oderských vrchů přes malebné vesničky a s krásným výhledem na Moravskou bránu a kopce Maleníku a Hostýnských hor. Vyjel jsem z Přerova do Buku a Svrčova, abych rychle nabral tu správnou nadmořskou výšku a potom už jel víceméně z kopečka přes Veselíčko, Loučku a Hrabůvku k hrádečku Kunzov.

Zámecký park ve Veselíčku je hezký a zkrátí cestu přes kopec ve vesnici

Nádherné úbočí Oderských vrchů

Krásně spravený kostelíček se slunečními hodinami v Podhůří

Pokud byste náhodou někdy jeli stejnou cestou, rád bych upozornil na dvě zkratky, kterými se navíc vyhnete kopečkům. Když přijedete do Podhoří jeďte dolů do leva do vesnice a potom prudce nahoru. Dostanete se k autobusové zastávce a pojedete nahoru nad ní a potom hned do prava. Asfaltka se změní na šotolinovou cestu a pojedete přes humna směrem na MiIenov. Jakmile se dostanete k dálnici, tak před mostem přes ni se dejte starou cestou do leva a pojedete kolem dálnice přímo do Hrabůvky. Na konci Hrabůvky zabočíme na křižovatce do leva na Radíkov a Středolesí a za chvilku jsme u hrádečku Kunzov. Tento hrádeček je replika pohádkového hradu, kterou si postavil v roce 1908 hranický velkopodnikatel Antonín Kunz jako svoje letní sídlo. Po roce 1945 sloužil jako dětské rekreační zařízení včetně letních pionýrských táborů a dnes je soukromým majetkem firmy Femax a chátrá a chátrá. Takže více než tento letohrádek by nás mohla zajímat stará čundrácká hospůdka “Na tý louce zelený“. Kromě pití tu mají i něco k snědku a děti se mohou vyřádit na dřevěných houpačkách a prolézačkách.

Letohrádek Kunzov

Čundrácká hospůdka “Na tý louce zelený“ s příjemným venkovním posezením

Po občerstvení mířím dál do většího kopce směrem do Radíkova, kde je stará studna, ze které se od roku 1932 čerpá voda pumpou na větrný pohon. A jedeme pořád do kopce kolem golfového areálu do Středolesí. Odměnou nám bude nádherný rozhled přes velkou část Moravy a v dálce uvidíme vysoké hřebeny Beskyd. Můžeme se k tomu natáhnout do trávy a vnímat klid hor, i když jenom takových malinkých.

Z louky nad Radíkovem vidíme v dálce hřebeny Beskyd

I koloběžce pětce se na horách líbí

A od teď pofičíme jenom z kopce přes Uhřinov, Milenov, Drahouše a v Rybářích se napojíme na cyklostezku Bečva, po které pohodlně dojedeme do Přerova.
Jede se po asfaltových cestách a z Radíkova do Středoletí je dobrá šotolinová cesta sjízdná i po dešti. Část cesty od Kunzova do Středolesí je náročnější, protože vede do kopce.

Délka trasy je 72 km a převýšení je 360 m.