Login:
Heslo:

Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
Vytvořte si webové stránky

KALiMERA

Navigace: MILUJEME KOLOBĚŽKY > Trasy - výlety > TRŠICKO

TRŠICKO

Malebná krajina tršicka je jako stvořená pro výlety na koloběžce. Krásná zvlněná krajina potěší srdce a duši každého turisty. Cesta se vlní kolem žlutých polí, rybníčků a přes lesy. Pojedeme po čistě asfaltové silnici, která nás zavede i na koupaliště a do krajových restaurací.

Trasa Tršicko – délka 45 km

Vyjedeme z Přerova z městského parku Michalov, který je od roku 1992 kulturní památkou. V centru parku se nachází vodotrysk a dobová restaurace. Odtud, ve stylu anglické architektury, vycházejí cesty do všech částí parku, kde se nachází i nová skleníková část. Z parku a pojedeme kolem ornotologické stanice a bikrosového závodiště přes řeku Bečvu. Za mostem se dáme doleva kolem tenisového areálu a napojíme se na cyklostezku Bečva.

Cyklostezka Bečva

Na cyklostezce si budeme užívat otevřené krajiny Moravské brány, která se táhne podél řeky. Za druhým mostem přejedeme na druhou stranu řeky a dorazíme na výletiště Jadran a restauraci u oseckého jezu. Zde je možnost koupání a projížďky na koních.

Výletiště Jadran

Po občerstvení se vrátíme zpět k mostu a zahneme doprava a vjedeme do Oseku nad Bečvou. Na hlavní cestě se dáme doleva a projedeme na druhý konec vesnice. Za vyhlášenou restaurací Osečanka, kde výborně vaří se dáme doprava a vyjedeme z vesnice do prvních malých kopečků. Před sebou uvidíme překrásně vlnitou a rozlehlou krajinu kolem Veselíčka a za nim ostře stoupající Oderské hory. Po příjezdu do Veselíčka se dáme v mírném kopci na první malé křižovatce doleva a pojedeme po modré cyklotrase. Napojíme se na hlavní cestu, z které záhy sjedeme doprava nahoru kolem kamenolomu do chatové oblasti. Sjedeme dolů a v lese objevíme úžasnou kaskádu rybníků, kde se dá krásně natáhnout do trávy a zarelaxovat.

Rybníky u Veselíčka

Po odpočinku se dáme do krátkého, ale velmi příkrého kopce a cestou kolem lesa se dostaneme do Svrčova. Odměnou je krásný výhled na les a žluté moře na poli. Nyní si užíváme jízdu z kopce do Výklek, které projíždíme a míříme do Velkého Újezdu. Tady si přišlápnem do kopečka a projíždíme vesnicí. Na konce můžeme navštívit Mysliveckou restauraci se zvěřinovými speciality.

Myslivecká restaurace

Teď si dáme pozor, abychom nezabloudili. Za Velkým Újezdem se cesta stáčí doleva a napojuje se na velmi frekventovanou hlavní cestu. Tudy my rozhodně nepojedeme. Ještě před ohybem cesty doleva pojedeme rovno a napojíme se na menší cestu, která vede kolem chatové osady. Tu projedeme a dostaneme se pod most na kterém vede dálnice. Hned za mostem přejedeme frekventovanou hlavní cestu na druhou stranu, kde budeme pokračovat po menší asfaltové cestě. Ta nás navede na obrovsky otevřenou krajinu s výhledem na všechny světové strany. Pokocháme se pohledem a jedeme mezi poli do tršického lesa, kterého můžeme vidět v dálce na horizontu.

Přes pole do tršického lesa

Několikakilometrová cesta přes tršický les je opravdu nádherný zážitek. Projíždíme kolem listnatých i jehličnatých stromů a můžeme vidět jak vysokou trávu, tak rozsáhlé mechové oblasti. Je zde položený nový asfaltový koberec a tak se potkáváme s in-line bruslaři. Cesta lesem je zakončená posezením v dřevěném odpočívadle a průjezdem nádhernou álejí.

Posezení v tršickém lese

Dojedeme na okresní cestu a zatočíme doprava do Tršic. Po levé straně vidíme nově vybudovaný obrovský výběh pro koně a dále stáje a cvičiště. Nachází se zde i hotel s restaurací. Pro příznivce jízdy na koních to může být dobrý tip na příjemně strávenou dovolenou. Ale my, co rádi balancujeme na dvou kolech si to fičíme serpentinami z kopce do Tršic. Pokud byste se před náměstíčkem s velkým kostelem dali cestou doprava, dojeli byste k tršické přehradě, kde se dá koupat, opalovat a na konci přehrady je v lese hospůdka. V obci je také zámek s občerstvením a obecním úřadem, kde se konají i svatby. My jsme ale rozjetí z kopce a projedeme vesnicí do dalšího kopečka, kde uvidíme krásnou typickou tršickou krajinu dokreslenou chmelovými poli.

Typická tršická krajina

Přijedeme do vesnice Penčice, kde je koupaliště s věčně studenou vodou a z Penčic pokračujeme podél rybníka do Čekyně.

Rybník u Čekyně

Vesnicí stoupáme na čekyňský kopec, kde potkáme sochu mláděte mamuta. Socha je umístěna na naučné stezce Lovců mamutů, kteří v této oblasti žili před dvaceti až třiceti tisíci lety.

Naučná stezka Lovci mamutů

Nyní se nám otevírá pohled na město Přerov a v dáli můžeme vidět Hostýnské hory a za dobrého počasí kostel Hostýn. Sjedeme z kopce do Přerova a u školy na prvních semaforech odbočíme doleva rovno dolů a projedeme  průjezdem pod železniční tratí. Dáme pozor přes frekventovanou hlavní cestu a dostáváme se kolem národní přírodní rezervace Žebračka zpět do parku Michalova.

Národní přírodní rezervace Žebračka

Na trase tršickem zdoláme pár kopečků, tak ji zařadím do středně náročné úrovně. Povrch cest je čistě asfaltový, délka je 45 km a převýšení je 160 m. Ale především je to trasa s krásným turistickým a sportovním zážitkem. Určitě stojí za to na ní vyrazit.