Login:

Base Camp Přerov

Hedvábná stezka

KALiMERA

Navigace: MILUJEME KOLOBĚŽKY > Trasy - výlety > CYKLOSTEZKA BEČVA ČÁST 2 - ROŽNOVSKÁ STRANA

CYKLOSTEZKA BEČVA ČÁST 2 - ROŽNOVSKÁ STRANA

Po projetí cyklostezky kolem vsetínské strany řeky Bečvy mě samozřejmě zajímalo, jak bude vypadat její sesterská rožnovská cyklostezka. Cyklostezka začíná na Horní Bečvě a vede do Valašského Meziříčí. Její délka je 35 km, přičemž z Horní do Prostřední Bečvy cyklostezka vede kolem hlavní cesty, takže ji ani nemá žádný smysl absolvovat, ledaže byste chtěli zavítat na přehradu v Horní Bečvě. Za restaurací Zavadilka v Prostřední Bečvě cyklostezka odbočuje do leva pryč od hlavní silnice a začíná být zajímavější. Jedeme krásným údolím a po stranách jsou vidět hřebeny Beskyd včetně kostelíku a vysílače na Radhošti. Stezka vede kolem luk a přes chatové oblasti. Kolem Bečvy rostou vysoké stromy a tak za teplého a slunečného počasí dělají přirozenou ochranu proti odpolednímu slunci. Navíc od řeky je cítit chladný vzduch, který příjemně ochlazuje. Stezka je z kvalitního asfaltu až na malý kousek solidní šotolinové cesty, která je jistě bez problémů sjízdná i po dešti.

Rožnovská cyklostezka vede podél luk

a kousek i po šotolině.

Kolem plotů zahrádek

a za valašskými vesničkami.

Kolem golfového hřiště a campingu vjíždíme do Rožnova. Cyklostezka neustále vede kolem řeky po krásném nábřeží lemovaném rozlehlým a dlouhým parkem v kterém se nachází i Valašské muzeum v přírodě známé jako Rožnovský skanzen. Jsme na půl cesty do Valašského Meziříčí a krajina se začíná roztahovat do šířky. Stromy kolem Bečvy se proměňují v lužní les a jedeme ve stínu, což je jistě příjemné v letním parním dni, ovšem v jinou roční dobu to bude spíše na závadu, protože zde bude tma, vlhko a chladno. Jak se blížíme do Valašského Meziříčí začínáme potkávat in-line bruslaře a dopravní frekvence se pomalu, ale jistě zvyšuje. Do Valmezu vjíždíme kolem aquaparku a pokračujeme po nábřeží až k prvnímu mostu přes Bečvu. Ten přejedeme a hned za mostem se dáme vlevo a jedeme po normální silnici až na křižovatku tvaru “T“, kde se dáme vpravo k vlakovému nádraží či vlevo můžeme pokračovat po cyklostezce dále směrem na Hranice na Moravě.

Přes park v Rožnově

Krásné scenérie beskydské krajiny

Lužní les před Valašským Meziříčím

Jistě každého napadne otázka, která strana cyklostezky je hezčí, vsetínská nebo rožnovská? Přestože se mě zdálo, že rožnovská strana je více z kopečka, osobně bych dal raději přednost straně vsetínské pro její větší valašskou malebnost a krásnější rozhled po krajině.

Pro vás, kteří máte rádi Beskydy tak jako já, bude jistě krásným zážitkem výlet na obě strany Bečvy a budete se často vracet zpátky k valašským horám a překrásné přírodě.