Login:
Heslo:
 
Reklama: Bezpečnostní schránka Co to je bezpečnostní schránka.
Vytvořte si webové stránky

Návštěvnost

Oblíbené odkazy:

Cyklostezka Bečva 

Společnost pro zvířata

Help for English

Base Camp Přerov

Hedvábná stezka

KALiMERA 

 
Navigace: MILUJEME KOLOBĚŽKY > Recenze kolobek > Závoďák BCS Evo Racing

Závoďák BCS Evo Racing

Projet se na závodní kolobce je jistě sen každého kolobkáře. Mě se to splnilo díky kamarádovi Víťovi, který byl tak laskavý a kolobku mi půjčil a tímto mu za to děkuji. Jedná se o kolobku italské výroby BCS Evo Racing. Již na první pohled vyniká nádherný dizajn v povedené žluté barvě. Rám je vyroben z profilovaného hliníku, hlavní rámová trubka má zploštělý tvar lahodící oku a na ni jsou napojeny dva nosníky zadní stavby. Přední vidlice je karbonová.

 

Silniční speciál italské výroby BCS Evo Racing
 
 
Zadní vidlice dovoluje průběžné nastavení světlé výšky kolobky ve dvou krocích. Hrubé nastavení přesunutím celého kola o 40 mm a jemné nastavení pomocí imbusových šroubů v rozsahu 20 mm. Rozsah je tedy více než dostatečný a kromě závodníků to ocení především trekingoví nadšenci.  Kolobka je osazena komponenty Miche a Ritchey. Dobře je vyřešeno vedení bovdenu zadní brzdy vnitřkem rámu. Přední 28“ plášť Vittoria Rubino, ve stylové žluté barvě, má šířku 23 mm a zadní 20“ plášť Schwalbe Durano 28 mm. Celková váha 7 kg je už tak dost nízká, ale určitě by šla ještě snížit použitím jiných komponent, především lehčích kol. Důležitá je světlá výška kolobky. Ta je při nízkém nastavení vpředu 45 mm a v zadu 35 mm bez zatížení. K tomu ale musíme ještě přičíst výšku stupátka, která je 35 mm.

Kování zadní vidlice dovoluje průběžné nastavení světlé výšky kolobky v rozsahu 60 mm
 
 
A honem si už pojďme říci o tom, na co jistě všichni čekáte, o jízdních vlastnostech závoďáku. První dojem bude určitě pro každého oslňující. Díky nízké hmotnosti kolobka akceleruje téměř sama a hned jste na cestovní rychlosti, která není nikterak malá. Důležité je, že rychlost je konstantní a neprojevuje se zde náhlý úbytek rychlosti mezi jednotlivými odrazy a tak je jízda plynulá. Výhoda nízké hmotnosti a setrvačnosti velkého předního kola se projeví při jízdě do kopce a především proti větru. Je úžasné pozorovat jak i proti větru je jízda rychlá a plynulá. Kolobka vede jistě stopu, ale zároveň si člověk uvědomuje její obratnost. Stačí malý pohyb a kolobka změní směr. Je jako plnokrevný mustang, který čeká na pokyny jezdce a přesně je vykonává.

Přední stavba kolobky s tvarovanou karbonovou vidlicí
 
 
Samostatnou kapitolu si zaslouží rám. Obával jsem se, že širší rámová trubka bude překážet kolenu, ale opak je pravdou. Je zde opravdu dost místa, dokonce více než u jiných kolobek. Musím říct, že rám je navržen perfektně. Je tuhý a zároveň je při jízdě cítit i jeho pružnost. Mechanické vlastnosti rámu mě u této kolobky doslova okouzlily. Při jízdě na kvalitním povrchu kolobka jenom fičí. Na okresní cestě již můžeme zaznamenat vibrace, především na řidítkách. Ovšem závodníci na takovém povrchu asi jezdit nebudou. Trekingovým jezdcům by se dalo doporučit osazení předního kola širším pláštěm např. 28 mm a nehustit ho na tvrdo. Jistě, ještě je tu možnost použít karbonový představec a řidítka, ale to by bylo finančně nákladné a konečný efekt by nebyl takový jako při použití širšího pláště. Ještě zbývá vyřešit umístění košíku na vodu, jelikož rám s jeho použitím nepočítá.

Nádhera a la Itali
 

Jízda na kolobce BCS byla pro mě velkým potěšením a nerad jsem ji vracel. Myslím, že kromě závodů si ji užijí i cestovní jezdci, protože kolobka je na polykání kilometrů jak dělaná. Na závěr mi nezbývá už nic jiného než popřát Víťovi dobrý odraz a mnoho vyhraných závodů.

 

On the road…
 
-PV-
 
PS: další fota jsou v galerii
 
© kolobka.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma